
Właściciele mieszkań zbierają się do składania reklamacji dotyczących rozliczenia kosztów za 2021 rok.
Powodem są zazwyczaj wysokości niedopłat, które sięgają w niektórych przypadkach nawet kwot czterocyfrowych, brak podanej szczegółowej kalkulacji tej wysokości, a także dość zawiłe zasady rozliczania kosztów.
Aktualny „Regulamin rozliczania kosztów GZM i ustalania opłat za używanie lokali” został dopiero niedawno udostępniony na stronie internetowej Spółdzielni.
Świadczy o tym data utworzenia pliku pdf tego regulaminu, tj. utworzony w dniu wczorajszym 27 czerwca 2022 r. o godzinie 17:33, niedługo po tym jak jeszcze poprzedniego dnia, tj. 26 czerwca 2022 r. wysłany został m. in. w tej sprawie wniosek jednej z rad domowych Osiedla nr 2, a także ukazała się na osiedlowej stronie www nasza publikacja pt. „Mieszkańcy poszukują regulaminu rozliczania kosztów GZM i ustalania opłat za użytkowanie lokali”.

Jak napisać reklamację?
Na osiedlowych grupach mailowych pojawił się przykładowy projekt, z którego można skorzystać, dostosowując jego treść oczywiście do swojej indywidualnej sytuacji.
Reklamacje, jak wynika z informacji podanych przez Spółdzielnię, można wysyłać na adres mailowy Sekretariatu SM.
PRZYKŁADOWY PROJEKT REKLAMACJI:
* masz pomysł jak ulepszyć projekt? – skontaktuj się i daj znać.

Uważam, że niedobory wody o ile rzeczywiście są należy zbilansować z wody budynkowej, która naliczana jest w ilości 31m3 w przypadku budynku na Gutta 1 miesięcznie!!!!. Licznik zużycia wody przez dozorcę , co sprawdziłam w dniu dzisiejszym wskazuje 4m3 za okres roku….co się dzieje z pieniędzmi, które wpłacamy? jaki jest bilans? bo rocznie z naszych kieszeni pokrywamy gigantyczną ilość m3 wody czyli 31×12 = 372 m 3 ROCZNIE tylko z jednego budynku….. Nie do przyjęcia jest przedstawione rozliczanie wody podgrzanej, CO, wywozu śmieci. Nowe stawki za śmieci w wysokości 85 zł obowiązują od 28 stycznia 2022 r.,w roku 2021 zależały od zużycia wody, na jakiej podstawie nagle jest niedomiar. Od szeregu lat rok rocznie otrzymywałam zwrot za podgrzanie wody i CO bo prowadzę gospodarstwo jednoosobowe, często nie ma mnie w domu, w skali roku nawet przez 4-5 miesięcy.. Co więcej nie do zaakceptowania jest dostarczanie zawiadomienia 3 tygodnie po,daci jaka jest na zawiadomieniu. Kwoty są astronomiczne i nie mieszczą się w budżetach emerytów, rodzin z dziećmi na początku wakacji, żądanie terminu zapłaty w ciągu tygodnia?. Nawet regres sądowy ma termin 2 tygodni. Brak zasad kalkulacji, brak bilansów jest niedopuszczalny. Nie będziemy płacić za wymyślone koszty spod dużego palca. Jeśli uchwały są z kwietnia dlaczego Zarząd nie weryfikował w zawiadomieniach ewentualnych zmian stawek ?
Przydałby się jakiś audyt, żeby ktoś to fachowo posprawdzał, żeby mieszkańcy nie musieli sami po tabelkach w uchwałach z kalkulatorem szukać za co mają płacić.
Tak Pani Ewo to już jest przegięcie ze strony Spółdzielni.Trzeba działać wspólnie,wszyscy mamy dosyć tej partyzantjki Spółdzielni.
Pracownicyi Prezes są dla nas,a nie odwrotnie.Spotkanie, które się odbyło w niedzielę na boisku pokazało wielkie wzburzenie,ale też chaos.Myślę że każdy indywidualnie zgłasza reklamację,ale musimy działać wspólnie,bo pojedyńcze osoby nic nie zrobią.
Tylko w masie jest siła i energia do działania.Myślę sobie że spotkań takich jak to niedzielne musi być więcej,np ustalimy co tydzień lub dwa i wspólnie podejmiemy kroki jak tej partyzantce utrzeć nosa.
Serdecznie pozdrawiam
Halina,mieszkanka Ciszewskiego 5
Zastanawiam się czy mogłyby znaleźć tu zastosowanie przepisy o naruszeniu zbiorowych interesów konsumentów. Statystycznie część osób złoży reklamację lub pójdzie do sądu i jakoś wyszarpie się o swoje prawa (tak jak z przeglądami), a reszta – osoby starsze, niekorzystające z internetu lub niemające czasu na szukanie regulaminów, tabelek, uchwał, itp. mogą być na tym stratne. Zdaje się, że spółdzielnie mieszkaniowe traktowane są przez prawo jak przedsiębiorcy. https://uokik.gov.pl/zbiorowe_interesy_konsumentow.php
Słuszna myśl,prawo jest tak zawiłe,że trudno się połapać.Może wsród nas jest prawnik,który mógłby to zinterpretować.